Sunday 29 January 2012

Minum klorofil setiap hari untuk pembersihan secara menyeluruh dalam tubuh badan kita.

                          Sebelum mengguna liquid chlorophyll                          Selepas mengguna Chlorophyll    





HARI INI SAYA AKAN BONGKARKAN!! RAHSIA KESIHATAN BERTARAF DUNIA INI.                                                                                                      

Produk ini telah menembusi pasaran lebih dari 40 buah negara, iaitu Arab, USA, Brunei, Indonesia, Canada, China, Singapore, Finland, Norway, Italy, Sweden, Taiwan, Hong Kong dan banyak lagi.


 Ianya dijamin 100% Selamat digunakan. Ini bukan satu penipuan.
Produk ini telah saya guna sejak 2006, Produk ini adalah daripada K-Link. Syarikat K-Link
Juga muncul di kaca tv Malaysia, iaitu TV3.. Tak Percaya!!?  SILA KLIK DI SINI>>Youtube TV3 K-Link .


                                                   
 

                         
                      Untuk Selanjutnya, mengapa kita perlukan Liquid Chlorophyll dalam sehari-hari?.
                      Sila baca artikel di bawah:



                            Mengapa Kita Perlukan K-Liquid Chlorophyll setiap hari?



Menurut  Persatuan Pengguna dari Penang, salah satu daripada artikel mereka menyatakan Orang-orang malaysia mempunyai purata 5-114 kali ganda lebih tinggi mempunyai kandungan racun perosak dalam darah mereka berbanding dengan orang-orang Amerika.

Tambahan pula, kimia dan toksin berlebihan telah ditemui dalam makanan kita serta pengambilan zat makanan yang tidak mencukupi telah banyak memberi kesan kepada kesihatan am kita.



                           
                                     Gambar diatas menunjukkan tumpukkan hitam yang dinamakan
                pesticide atau dalam BM iaitu racun perosak, manakala warna merah pula ialah darah
                yang dinamakan Blood.




                                 
                                                 keasidan badan menyebabkan penyakit

      
   pakar pemakanan amerika terkenal, Prof. Ragnar Berg berkata, pemakanan harian kita harus terdiri   daripada 80% makanan beralkali dan 20% makanan berasid untuk mengekalkan badan yang sihat.




                                          
   Alkaline food = makanan beralkali,   acidic food= makanan berasid,  Diet yang tertumpu ke arah makanan berasid akan menyebabkan peningkatan tahap berasid di dalam badan kita dalam jangka masa panjang, ianya menyebabkan pelbagai penyakit seperti penyakit jantung, artritis, tekanan darah tinggi, strok, kencing manis, kolesterol tinggi dan sebagainya.

Makanan berasid termasuk daging, makanan laut, makanan dalam tin, gula, garam, beras, kuning telur, keju, alkohol, minuman berkarbonat dan lain-lain. Makanan beralkali adalah buah-buahan, sayur-sayuran rumpai laut dan lain-lain.




  




                            
                                     
                                  Adakah Air Kita Selamat Untuk Diminum?

                   
    
    
 Air meliputi sehingga 2 per 3 jisim pada tubuh badan kita. 

 Air adalah penting kepada kehidupan kita. Air mengatur fungsi badan kita dengan lebih baik. Iaitu pada organ-organ penting kita seperti buah pinggang, jantung, paru-paru, otak dan hati. Semua organ tubuh badan kita bergantung kepada air.





Air paip adalah karsinogenik.
 
karsinogenik atau dalam bahasa english iaitu Carcinogenic. Karsinogenik menyebabkan atau cenderung untuk menyebabkan kanser.
Pencemaran sumber air semakin hari semakin teruk. laporan oleh Universiti Harvard dan Universiti Wisconsin Amerika Syarikat menyatakan bahawa klorin kimia yang ditemui dalam air paip adalah karsinogenik.

          


Sungai - sungai dicemari dengan teruk.
 
penemuan oleh biologi amerika, Sandra Streingraber, mendedahkan bahawa penduduk Tazewell County Illinois, menghadapi peluang yang lebih besar menghidapi kanser walaupun majoriti mereka tidak merokok atau minum. Bilangan kematian yang disebabkan oleh kanser meningkat di tempat ini, kajian yang menyeluruh menunjukkan bahawa kes-kes kanser berlaku di kalangan orang-orang yang tinggal di hilir di sekitar sungai-sungai tercemar.
   Begitu juga dengan 10 tahun penyelidikan yang dijalankan oleh Jabatan kesihatan Taiwan yang menunjukkan bahawa 10 kes utama kanser telah didapati berlaku, iaitu tempat yang di mana tahap pencemaran tertinggi berlaku, adalah di tempat  mereka yang tinggal di hilir sungai.
   
Di malaysia, dilaporkan bahawa 23 daripada 27 kawasan tadahan air di selangor tercemar oleh sisa perindustrian dan sisa-sisa kotoran haiwan.
Dana Dunia Malaysia untuk alam juga menunjukkan bahawa 3 / 4 sungai di malaysia sudah tercemar.Oleh itu, minum (tidak selamat) air sememangnya berbahaya kepada kesihatan dan kehidupan kita.



Air minuman yang memberikan kesihatan yang baik

 
Berhadapan dengan potensi risiko kesihatan dalam makanan dan minuman kitakita perlu mempunyai diet yang sihat iaitu dengan memastikan pengambilan pemakanan yang mencukupi untuk badan kita.
K-Link Liquid Chlorophyll menggalakkan pembersihan dalaman tubuh badan kita. Saintifik dan perubatan membuktikan bahawa Klorofil sangat memberi manfaat kepada badan kita.
                          









 APAKAH ITU CHLOROPHYLL @ Klorofil ?


 Tumbuh-tumbuhan hijau yang menggunakan karbon dioksida di udara, air dan mineral dari tanah dan cahaya matahari untuk menghasilkan makanan. Proses ini dipanggil proses "fotosintesis". Cahaya matahari sebenarnya diserap oleh bahan hijau yang terdapat dalam daun yang dipanggil "klorofil".


K-Link Liquid Chlorophyll diekstrak dari tumbuhan alfalfa, ia adalah zat makanan yang sangat penting. Alfalfa, dalam bahasa Arab, bermaksud "bapa kepada makanan"
 kerana sifat-sifat penyembuhan yang kuat. Akarnya tumbuh jauh ke dalam tanah untuk mengambil mineral seperti kalsium, besi, magnesium dan lain-lain.
 
                        alfalfa

                                                                                                                                                                 
1 sudu makan  =  1 kg penggunaan sayur-sayuran.

 


Alfalfa mengandungi 4 kali ganda lebih klorofil daripada sayur-sayuran lain. Satu sudu Liquid Chlorophyll K-Link adalah bersamaan dengan 1 kg penggunaan sayur-sayuran. Ia merupakan sumber semula jadi nutrien yang penting bagi merangsangkan kesihatan yang baik.




 
 






   klorofil yang terkandung dalam alfalfa mengandungi antioksidan, yang boleh membantu mengurangkan radikal bebas dalam badan kita. Radikal bebas melemahkan badan kita, dan membuatkan kita lebih terdedah kepada pelbagai penyakit
  
Radikal bebas adalah bahan aktif teroksida, yang dihasilkan oleh badan kita sendiri melalui metabolisme (pecahan makanan dan oksigen),  
yang akan memusnahkan protein, lipid dan DNA. Ia akan memberi kesan kepada sel biasa berubah dan menyebabkan pelbagai penyakit kepada tubuh badan manusia. Radikal bebas adalah punca utama kepada penuaan. 
Klorofil sangat kaya dengan:

Zink - gabungan zink dengan vitamin A menggalakkan kesihatan yang baik.

Selenium - Melindungi dan memberi  tenaga kepada sel-sel badan.

Vitamin E - anti penuaan, menyuburkan kulit mengekalkan keaktifan otak.

Vitamin C - Meningkatkan kepekaan tubuh badan dan memiliki sifat-sifat anti kanser.

Vitamin A - Menguatkan fungsi jantung dan penglihatan.
 Zat makanan/nutrien yang lain termasuk Biotin protein, asid folik, Asid Pantothenic dan mineral seperti kalsium, kobalt, kromium, phosporus, silikon, potassium, maganese, magnesium, besi dan lain-lain.







 Testimoni oleh Pakar Perubatan Dunia pada klorofil.
  
















Menggalakkan pertumbuhan semula sel dan meningkatkan sistem imun.
Dr Richard Willstatter dan Dr. Hans Fisher pada tahun 1915 dan 1930 masing-masing telah menerima Hadiah Nobel dalam bidang perubatan dan kimia untuk penemuan struktur molekul sel darah merah manusia dan klorofil. Dalam penemuan ini , klorofil didapati ianya berfungsi untuk menggalakkan pertumbuhan semula sel dan reproduksi serta membantu dalam membina sistem imunisasi.








Ciri-ciri Penghasilan darah


Penerima anugerah Nobel, Dr Richard Willstatter dan Dr. Hans Fisher turut mendapati bahawa perbezaan antara sel darah merah dan klorofil ialah klorofil mempunyai atom magnesium di dalam nukleusnya, manakala sel-sel darah merah mempunyai besi. Oleh itu, klorofil dapat membantu dalam kes anemia dan keadaan kekurangan darah.


  


Membersihkan badan daripada racun perosak dan racun sisa-sisa perubatan.

Pakar pemakanan Prof. Bernard Jensen menjelaskan bahawa klorofil amat berkesan dalam mengurangkan toksin yang disebabkan oleh racun serangga dan sisa-sisa perubatan dengan mencucikannya keluar daripada badan. Beliau juga memerhatikan bahawa orang-orang sihat lazimnya mempunyai lebih tinggi jumlah darah berbanding dengan orang yang sakit. Walau bagaimanapun, selepas orang sakit itu mengambil klorofil dengan banyak, ianya menunjukkan adanya peningkatan jumlah darah dan kesihatan yang lebih baik.





 Mengurangkan masalah badan

Saintis Offen Krantz mendapati bahawa klorofil amat sangat memberi manfaat kepada pesakit dengan ulser perut. klorofil telah menjadi pelengkap perubatan yang diarahkan oleh para doktor bagi pesakit yang mendapat ulser perut.






                                                Memperbaiki masalah kulit, mencantikkan kulit

Jurnal perubatan baru England melaporkan bahawa klorofil dapat membantu dalam mengawal masalah kulit dan jangkitan dalaman. Jurnal Pembedahan Amerika telah menyiarkan penemuan oleh Pusat Universiti mengenai penggunaan klorofil untuk merawat luka-luka pembedahan dan lain-lain keadaan yang serupa.




                 






                               












39 comments:

  1. Setelah 6 bulan saya menggunakan klorofil saya tidak mempunyai bil klinik lagi. Air Hijau Bertenaga ini sangat berkesan pada kesihatan saya. Terima kasih kepada yang mengenalkannya pada saya

    ReplyDelete
  2. tumpang tanya kalau untuk pesakit kanser darah dan strok blh mengamalkan klorofil x

    ReplyDelete
  3. tumpang tanya kalau untuk pesakit kanser darah dan strok blh mengamalkan klorofil x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa penghidap kanser usus belum sampai setahun lepas operation. Sekarang sa boleh buat skipping dah. Minuman ni salah satu diet harian sa. Xberbahaya ni. Malah semakin hari sa rs sihat. Jumlah CAE sa pun dah 1.2. Tida ubat2 sa ambik dr doctor. Tida minum atau makan apa2 daun belanda. Dan jgn lupa bersyukur setiap hari kepada Tuhan

      Delete
  4. Salam..blh tau mane nk beli klorofil ni?

    ReplyDelete
  5. Salam..blh tau mane nk beli klorofil ni?

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum.. di k-link ada berbagai jenis product.. bagus nya kita akn mngamalkan konsep CBA.. klorofil mmg sesuai sekali utk mereka yg mnghadapi mslh darah.. tpi utk stroke sya lbih sarankan mngunakan.omega saua.. sejenis pil yg mngandungi minyak.ikan salmon.. law akak kurang jelas boleh la hubungi sya 013-3815453.. insyaAllah..sya sedia membantu akak..

    ReplyDelete
  7. Kanak kanak usia 2tahun boleh ke minum liquid klorofil nie?

    ReplyDelete
  8. Kulit cepat sunburn? Then susah nak cerah balik? Masalah tersebut boleh diatasi dengan pengambilan BOOSTER WHITENING!!!!!
    Knpe perlu ambil booster whitening?
    .
    ⚠Mengandungi bhan pelembap semulajadi ,vitamin B kompleks, poliskarida dan 22 jenis asid amino termasuk 10EAA (bhan utama organisma hidup)
    .
    ⚠Tahukah anda ?
    Kekurangan asid amino akn mengakibatkan kulit kelihatan kasar , tua dan berkedut ..
    .
    ⚠Manfaat untuk kecantikan
    .
    ✅lulus KKM .
    KELEBIHAN BOOSTER WHITENING . .
    💜Memutihkan Kulit 5x ganda drpd Kulit asal
    💜Putih sepantas injection .
    💜Tidak Ada kesan sampingan .
    💜Digalakan Untuk Ibu menyusu bayi
    💜Menghapuskan toksin dlm badan
    💜Menaikan seri rona merah pada Kulit .
    💜Mengecutkan jerawat .
    💜Menghilangkan Parut hitam yg lame
    💜Kulit menjadi gebu ,putih & pinkish .
    💁🏼Satu botol tahan satu bulan
    💁🏼100% halal 💁🏼Produk malaysia
    .
    Mkn 3 capsules insyallah dh ada kesan 😀
    ✅Rm60 postage (SM add Rm8)
    (SS add Rm11)
    Tak cuba mana nak tahu keputusan dia kan?
    Berminat? Hubungi lah saya :) di talian 011-23414210

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum saya ada gout lepas amalkan klorofil Alhamdulillah gout saya hilang. Saya yakin klorofil telah meneutralkan badan saya dan menurunkan paras uric asid saya. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  10. Sorry nak tanya dekat mana boleh dapat k liquid ni area shah alam atau sekitar t.q

    ReplyDelete
  11. bole je beli dekat mana2 branch
    cosway.

    ReplyDelete
  12. utk ibu mengandung boleh ambik ke?

    ReplyDelete
  13. Untuk penyakit kayap bole tak

    ReplyDelete
  14. Macam mane nak beli bole whatsap saye x 01119430091

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh beli di lazada. Penghantaran percuma. https://www.lazada.com.my/products/k-chlorophyll-from-alfalfa-leaves-500-ml-detox-nourish-healing-i1534892870-s5138886150.html?spm=a2o4k.searchlist.list.9.77516b6bIXn8Sm&search=1

      Delete
    2. Boleh beli di lazada. Penghantaran percuma. https://www.lazada.com.my/products/k-chlorophyll-from-alfalfa-leaves-500-ml-detox-nourish-healing-i1534892870-s5138886150.html?spm=a2o4k.searchlist.list.9.77516b6bIXn8Sm&search=1

      Delete
  15. Kalaw kennak cholestrol dan rematic dan asam urat ap obatnya

    ReplyDelete
  16. Untuk tairod ok tak dan jugk sakit GERD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hopefully admin blog ni jawab soalan niiii

      Delete
  17. Salam nak tanya yg czer leh minum kah? Sy dah czer 1tahub lebh.. Kencing sy asyik xlawas bru2 ni.. Leh kah sy minum.. Tlg ajar sy cara2 minum

    ReplyDelete
  18. Untuk asam urat atau gout blh ka?? Ibu hamil

    ReplyDelete
  19. Bila waktu sesuai and brpe kli shari utk minum air ni?

    ReplyDelete
  20. saya nak bertanya if kita period datang bulan boleh minum ke ya ?

    ReplyDelete
  21. saya nak bertanya if kita period datang bulan boleh minum ke ya ?

    ReplyDelete
  22. kalau kita ada penyakit asma boleh minum ke harap admin notice comments saya sebab saya dah minum sir far okay

    ReplyDelete
  23. Saya amalkan chlorophyll , ya memang betul menjadi , sebelum ni kulit saya sensitif asek timbul jerawat , saya amalkan chlorophyll alhamdulillah dah bersih sikit kulit muka saya 🥰

    ReplyDelete
  24. Saya nak tanya. Selepas cucuk vaccine covid-19 boleh minum chlorophyll ke. Tapi saya dah minum pon.
    Dah minum baru teringat..

    ReplyDelete
  25. Saya nak tya, klu ada mslh buah pinggang stage 3 blh minum ke.. Bacaan 156

    ReplyDelete